Permisele de afaceri si licentele in Romania

0 Shares
0
0
0

Permisele de afaceri si licentele in RomaniaUrmatorul articol enumereaza si descrie tipurile de companii din Romania care au nevoie de permise pentru a putea fi infiintate.

Trebuie tinut cont si de faptul ca exista si alte tipuri de activitati comerciale, care presupun obtinerea unui permis de la autoritatile statului, inainte de infiintare. Pentru acte infiintare firma, acceseaza Actesrl.ro!

Activitile bancare.

Institutiile de credit, entitatile legale romanesti (din Romania), pot fi constituite si sunt capabile sa-si desfasoare activitatea numai pe baza unor autorizatii emise de catre Banca Nationala Romana – BNR. Banca Nationala Romana emite si garanteaza autorizatiile pentru orice institutie de credit din Romania, asigurandu-se inainte, daca respectiva institutie de credit este capabila sa-si desfasoare activitatea in conditii de siguranta si in acelasi timp, respectand cerintele unui mediu de business sanatos, cu o administratie adecvata ce poate asigura protectia clientilor si a creditorilor si un bun management al sistemului bancar, conform legilor in vigoare.

Nota: Banca Nationala Romana notifica CE (Comisia Europeana) cu privire la orice autorizatie emisa, cu exceptia autorizatiilor emise catre institutiile ce emit moneda electronica, pentru ca numele institutiei de credit sa fie inclus in lista institutiilor de credit a Comisiei Europene, publicata in Monitorul Oficial al Uniunii Europene. Autorizatia astfel primita, este valida pe o perioada nedeterminata si nu poate fi transferata catre o alta entitate.

Asigurarile si brokerajul de asigurare.

Comisia pentru supervizarea asigurarilor este capabila sa emita autorizatii pentru companiile ce activeaza in piata de asigurari/reasigurari, in cazul indeplinirii cumulative ale urmatoarelor conditii:

Procedura ce permite acoperirea tuturor riscurilor intr-o anumita clasa de activitati si in situatia in care compania de asigurari doreste sa acopere doar anumite riscuri incluse intr-o clasa respectiva, presupune studii de fezabilitate ce trebuiesc efectuate si care necesita urmatoarele informatii si documente:
1.    Natura angajamentelor legale sau a riscurilor pe care asiguratorul le acopera.
2.    Calcularea metodelor folosite pentru stabilirea rezervelor tehnice.
3.    Principiile programului de re-asigurare si listele cu re-asiguratorii
4.    Componenta fondului de siguranta, conform cu normele legale.
5.    Resursele financiare ce demonstreaza acoperirea cheltuielilor de catre asigurator prin garantia asistentei.
6.    Estimarea costurilor aferente managementului executiv.
7.    Existenta unui sistem informatic adecvat pentru activitatile optime de asigurare.
8.    Bugetul de venit si cheltuielile.
9.    Estimarea resurselor financiare necesare pentru constituirea rezervelor tehnice si marginale in caz de insolventa.

Important: pentru a obtine autorizatia de functionare, precum si in orice moment din activitatea efectiva, un asigurator sau un re-asigurator trebuie sa fie in relatii de lucru cu cel putin un actuar (persoana fizica inregistrata in registrul actuarilor, care trebuie sa aiba specializare confirmata pe evaluarea de riscuri, cu ajutorul metodelor statistice in domeniul asigurarilor), companiile de asigurari folosind aceste competente pentru a putea calcula primele de asigurare, anuitatile si rezervele tehnice.

In cazul in care volumul activitatilor necesita 2 sau mai multi actuari, acestia trebuie angajati de catre compania respectiva de asigurari.

Un asigurator (companie de asigurari) nu poate fi inregistrat la Registrul Comertului din Romania fara a obtine inainte o permisiune de la Comisia de Supervizare pentru Asigurari.

0 Shares