Cosmetica este un aspect important al vietii oamenilor, mai ales ca societatea se indreapta din ce in ce mai mult spre cultura frumusetii, esteticii si ingrijirii personale. Atentia acordata propriului corp nu este cu siguranta noua, dar astazi imaginea capata un rol fundamental si de aceea operarea in acest sector este o idee buna. Deschiderea unui magazin de cosmetice inseamna a avea o zona de captare a clientilor destul de mare si un potential ridicat de crestere. Ele sunt premisele potrivite pentru o afacere buna. Concurenta nu lipseste si trebuie sa ai expertiza necesara, pentru ca trebuie sa oferi clientilor un serviciu de calitate, inovator si personalizat.
Tendinte si noutati
Pentru a confirma bunatatea ideii, exista datele care provin din cifra de afaceri a vanzarii de produse de infrumusetare, cu o crestere exponentiala. Trebuie avut in vedere faptul ca deschiderea unui magazin de cosmetice inseamna urmarirea evolutiei cosmeticelor, make-up-ului, machiajului si a calitatii unui pat cosmetica, pentru ca trebuie sa fii mereu la curent cu produsele si tehnicile, sa ai la dispozitia cumparatorilor ultimele descoperiri si sa consiliezi cu privire la metodele de aplicare, identificandu-le pe cele care se potrivesc cel mai bine nevoilor clientului. Un magazin de cosmetice vinde atat produse de machiaj, de ingrijire a fetei si a corpului, coloranti, creme, parfumuri, deodorante si multe altele, cat si servicii oferite.
Vizibilitatea si traficul
Pentru a avea succes, trebuie sa acorzi atentie gestionarii magazinului. Primul pas presupune alegerea intre vanzarea de produse multi-brand sau doar a unui anumit brand. In al doilea rand, sa te alaturi unei retele de vanzari de produse de marca. Atuul ar trebui sa fie sa diferentiezi elementele, deoarece poti atrage mai multi oameni asa. Apoi, trebuie sa actionezi pentru a pastra cumparatorii, deoarece produsele cosmetice sunt de obicei combinate cu tratamente periodice si continue, astfel incat acestea sunt achizitionate cu o anumita frecventa. Odata ce ai definit tipul de magazin de deschis, trebuie sa te gandesti la locul in care sa-ti incepi afacerea, pentru ca este nevoie de un loc pe unde trec multi oameni, cum ar fi o zona langa mall sau langa centrul orasului. Vizibilitatea si traficul sunt cele doua elemente indispensabile.
Oportunitati si finantare
Pornirea unei afaceri necesita o investitie initiala destul de importanta, dar poti lua in considerare mai multe modalitati de a avea sprijin si de a limita costurile. La momentul elaborarii planului de afaceri, esential pentru a fi gata sa faca fata tuturor aspectelor managementului companiei, trebuie cautate posibilitatile de credite nerambursabile sau subventionate. In general, exista sprijin economic, de obicei oferit de organizatii sau de stat, pentru a sprijini tinerii cu varsta de pana la 35 de ani care intentioneaza sa isi deschida o afacere.
Poti avea oportunitati de investitii si datorita garantiilor europene si imprumuturilor publice subventionate. Sunt bani care trebuie returnati in timp, dar platesti o dobanda destul de scazuta si acest lucru va permite sa ai capitalul imediat si sa-l rambursezi la un moment dat, profitand de castiguri.
Deschiderea unui magazin de cosmetice este un proces delicat prin care trebuie sa treci cu mare atentie. Este foarte important sa stii cu exactitate cum vrei sa decurga lucrurile si sa ai un plan bine pus la punct, inainte sa actionezi impulsiv, doar din dorinta de a avea propria afacere.