Cum sa ai parte de recenzii pozitive si de clienti fericiti?

0 Shares
0
0
0

Cum sa influentezi si sa cresti numarul de reviews pentru afacerea ta?

Luarea in seama a oricarei  parere client este  cel mai important principiu intr-o afacere. Daca stii cum sa ii asculti si cat de important este sa ii asculti cu adevarat si cu interes, facand acest lucru poti preveni ca plangerile si nemultumirile lor sa fie facute in mod public si transformate astfel in recenzii negative.

Totusi, e bine sa retii faptul ca e greu sa multumesti pe toata lumea. Nu esti ca ciocolata!

Cand oamenii lasa reviews / recenzii negative, intentia lor nu este sa iti faca tie rau. Nu e un atac la persoana.

Ce isi doresc ei cu adevarat este sa fie ascultati si sa li se ofere solutii la nemultumirile si nevoile lor.

E important sa vii in intampinarea acestor nemultumiri, in masura in care produsele si serviciile pe care le oferi iti permit acest lucru.

Din pacate, daca nu stii cum sa le facilitezi acestor clienti experienta cu produsele tale, recenziile lor negative te vor afecta pe tine personal si iti vor afecta in mod neplacut si afacerea.

Ocazional, faci remarci negative la anumite preparate culinare dintr-un restaurant. Faci acest lucru deoarece vreau sa ii comunic proprietarului faptul ca exista acolo o problema. Daca e suficient de binevoitor inca sa rezolve situatia de indata, estiun om fericit.

Strategia „Asculta-ti clientii” functioneaza in 9 din 10 cazuri.

Dar, desigur, intotdeauna intalnim si idiotul care lasa recenzii de 1 stea…

Daca esti pasionat de ceea ce faci si inteligent, daca stii ce faci si ai depus mult efort in dezvoltarea afacerii tale, a produselor sau serviciilor pe care le oferi, nu exista absolut niciun motiv sa primesti vreo recenzie de 1 stea.

“Some people just want to see the world burn!” („Unii oameni isi doresc doar sa vada lumea arzand in flacari”)

2 stele – poate. 3 stele, mm, nu-i chiar grav. In general, recenziile de 3 stele sunt sincere si, probabil, deja aici e vorba strict despre gusturi diferite.

Cum sa iti cresti numarul de recenzii pozitive in doar 5 minute?

Primul pas: incurajeaza oamenii sa lase recenzii in conditiile stabilite de tine!

Pune o idee frumoasa precum cele de mai jos intr-un loc vizibil pentru publicul si clientii tai.

Am pregatit cateva exemple, le poti folosi / edita chiar acum. Nu e necesar sa investesti prea mult efort sau cunostinte, dar poate schimba intreaga interactiune si modul de abordare a recenziilor.

Modelele de mai jos se aplica in cazul recenziilor pentru carti, insa poti schimba textele pentru a se potrivi nevoilor tale sau poti modifica design-ul dupa cum consideri.

Cum sa iti cresti numarul de recenzii pozitive

Nu uita:  Stimuleaza si recompenseaza, dar NU CUMPARA recenzii!

„Uneori, chiar si cei mai satisfacuti clienti ai tai au nevoie de o stimulare in plus care sa-i determine sa aloce timp din programul lor incarcat pentru a scrie o recenzie. Sa oferi o mica recompensa e o buna metoda prin care iti poti arata aprecierea si recunostinta. Trebuie doar sa te asiguri ca recompensa ta este pentru cei care lasa o recenzie indiferent de natura ei, nu pentru cei care lasa o recenzie pozitiva. Cadouri lunare oferite in mod aleatoriu cate unei persoane care a lasat o recenzie sunt mijloace eficiente de incurajare a recenziilor, fara a exista o asemanare cu ideea de recenzii platite.” – Forbes despre recenzii

Cand publicul si clientii tai dau click pe acel banner pentru a lasa o recenzie, in loc sa acceseze un site specific domeniului in care activezi, destinat recenziilor (ex. Amazon, TripAdvisor, etc), trimite-i inspre o pagina speciala, intermediara, asupra careia ai control. Poate cel mai ok ar fi sa iti arat cum arata pagina mea.

Smiley Face (emoticon zambitor) + „Da, sunt foarte multumit!” / „Da, sunt incantat!”

Butonul ar trebui sa ii duca direct pe pagina afacerii tale de pe un site de referinta, recunoscut international pentru relevanta recenziilor (ex. TripAdvisor, Amazon, etc

Sad Face (emoticon trist) + „Sunt nemultumit!” / „Nu sunt multumit!”

De data aceasta, butonul ar trebui sa ii duca inspre o pagina speciala, cu un formular de contact, tocmai pentru a-ti putea explica de ce sunt nemultumiti si care ar fi sugestiile lor pentru imbunatatirea produselor sau serviciilor pe care le oferi.

Nu vorbim despre vreun „truc” sau despre vreo stratagema menita doar sa evite recenziile negative.

Sfatul este sa fii sincer aici, sa explici pe aceasta pagina faptul ca vei incerca sa tii cont de feedback-ul tuturor, iar daca este vorba despre o problema mai serioasa, te vei ocupa de aceasta in urmatoarele 24 de ore.

Este o oportunitate extraordinara pentru tine de a le oferi clientilor tai solutii la nevoile si problemele personale. In loc sa-i inviti sa-si afiseze in public nemultumirea, ii redirectionezi inspre un loc aflat sub controlul tau, unde criticile si sugestiile lor sunt ascultate si abordate cu interes.

Un alt avantaj ar fi faptul ca iti poti monitoriza astfel cu usurinta rezultatele, din moment ce vei putea vedea clar de cate ori acel link a fost accesat si cate aspecte negative ai reusit sa indrepti in urma feedback-ului primit prin acest formular de contact.

Dar ai grija sa folosesti un formular special in care poti seta un camp de subiect relevant si distinct de care iti vei aminti cu usurinta. Ceva precum „formular recenzii negative”, astfel incat sa nu treaca neobservat pe langa alte emailuri pe care le primesti.

Cand oamenii te pot vedea acolo pe pagina, se realizeaza o conexiune instanta, umana, fiindu-le mai greu sa iti lase apoi o recenzie negativa.

Stim toti cat de importante sunt evaluarile in vietile noastre, atat pentru stima de sine, cat si pentru rolul lor de a genera mai multe vanzari si rezultate.

Asa ca, te rog, nu mai amana acest pas: implementeaza aceste lucruri pentru afacerea ta, pentru produsele si serviciile pe care le oferi.

E o actiune pe care trebuie sa o faci o singura data, dar de beneficiile ei te vei bucura pe termen lung.  Iar partea buna este ca metoda aceasta functioneaza in cazul celor mai variate afaceri, indiferent ca vorbim de hoteluri, restaurante, sau de cartile unor scriitori, firme de inchirieri auto, etc.

0 Shares