Ne dorim sa avem tricouri pe care sa le purtam mai ales in timpul verii, ne dorim niste tricouri deosebite, alegem din magazine tricouri care au un mesaj special, dar daca nu gasim astfel de tricouri?
Nu ne place mesajul, sunt imprimate in culori sterse. Nu ne dorim atunci decat sa avem posibilitatea de a cumpara un tricou personalizat. De fapt, putem cumpara un tricou care este neinscriptionat, si sa mergem sa il personalizam la o firma care se ocupa de acest lucru.
Cele mai multe tricouri personalizate care exista pe piata astazi sunt fabricate 100% din bumbac sau din bumbac 75% si poliester restul. Oricum calitatea ar trebui sa primeze in cele mai multe situatii. In functie de cererile de piata exista numeroase metode de imprimare a tricourilor.
Cum se poate obtine un tricou personalizat? Exista mai multe metode, dintre care una este serigrafia, o metoda de imprimare textila, simpla si cu rezistenta in timp.
Se aplica un strat de cerneala printr-o sita pe material. Sita actioneaza ca un sablon, lasand cerneala sa treaca doar prin anumite locuri. Prin niste ochiuri aflate pe aceasta sita se toarna cerneala, formandu-se niste zone deschise, care trebuie imprimate.
Dar, prin serigrafie se pot imprima doar un numar de 8 culori. De aceea este necesara imprimarea unui numar mare de tricouri cu acelasi model pentru a se putea obtine un pret mic pe tricoul personalizat.
Deci, serigrafia este folosita astazi pentru a realiza tricouri promotionale pentru diverse evenimente, companii, care sunt comercializate prin magazine cu stocuri foarte mari, la preturi foarte mici.
Este avantajoasa, pentru ca serigrafia ofera rezistenta la spalare, culori exacte pentru logo-uri, calibrarea exacta are ca rezultat colorarea foarte exacta.
Dar exista si dezavantaje, printre care pretul mic care se obtine doar daca numarul de tricouri este relativ mare cu acelasi model, timpul de realizare al tricourilor personalizate este mai mare, se pot imprima doar 8 culori, consumul de cerneala este mai mare.
Serigrafia este perfecta, cand este folosita pentru realizarea unui numar destul de mari de tricouri, cu imprimeuri care au destul de putine culori. Astfel metoda serigrafiei se preteaza in special pentru tricouri imprimate in serie, pentru materiale promotionale etc. Atunci cand numarul tricourilor imprimate este foarte mare, scade foarte mult pretul tricoului.
Deci prin serigrafie, firmele realizeaza numarul mai mare de tricouri personalizate, care pot fi folosite, de exemplu de catre echipe de sportivi, aici numarul acelorasi imprimeuri este relativ mare, in functie de tipul de sport, in special cel de echipa.
Tot de avantajele serigrafiei profita mari companii, care au multi angajati si doresc sa le ofere tricouri personalizate cu ocazia unor evenimente care au loc in cadrul firmelor, pot sa ofere un cadou angajatilor sau isi doresc ca angajatii lor sa faca o reclama firmei daca poarta tricoul in alte locuri, si prin serigrafie se obtine cel mai usor aceeasi reclama pe un numar foarte mare de tricouri la preturi foarte avantajoase, atat pentru firma care le realizeaza, cat si pentru cea care le achizitioneaza.