Cat de importante sunt recenziile de la utilizatori pentru SEO local?

Cat de importante sunt recenziile de la utilizatori pentru SEO local?

0 Shares
0
0
0

Cat de importante sunt recenziile de la utilizatori pentru SEO local?
La ora actua
la, comentariile si recenziile reprezinta o parte importanta a internetului, dar si un element absolut esential pentru comerciantii online.

Sunt, de asemenea, vitale pentru intreprinderile locale, indiferent daca acestea vand on-line sau nu, datorita proeminentei lor in rezultatele de cautare locale.

Sa aruncam o privire la aceasta cautare mobila a restaurantelor din Chicago. Cele mai bune pozitii in topul rezultatelor cautarii organice apartin restaurantelor care au primit recenzii pozitive:

locatie-restaurante

Dupa aceasta, urmatoarele listari organice sunt, in principal, de la site-uri de analiza – Yelp, TripAdvisor, Time Out, Zagat si asa mai departe. Doar cateva site-uri de restaurante reusesc sa apara pe prima pagina cu rezultate a motorului de cautare.

Desi nu fiecare cautare locala este exact ca aceasta, tendinta este clara. Intr-adevar, listele Google My Business sunt atat de dominante, incat multi dintre utilizatori nici nu se vor uita la alte rezultate organice.

Pe scurt, daca doriți o poziție proeminenta, vizibila in paginile locale cu rezultate ale motorului de cautare, aveti nevoie de recenzii de la utilizatori.

Daca doriti sa imbunatatiti numarul de click-uri sau vizitele fizice, aveti nevoie recenzii bune.

De ce functioneaza (ajuta) recenziile

Intr-un cuvant, este puterea dovezii sociale. Oamenii au nevoie de o asigurare constanta si de confirmarea ca actiunile lor sunt cele corecte.

Asadar, atunci cand oamenii se gandesc sa achizitioneze un anumit aparat de fotografiat, o medie de 4 stele a ratingului unei recenzii sau citirea unor comentarii si recenzii pozitive pot reprezenta imboldul suplimentar de care au nevoie pentru a lua o decizie.

Pentru cautarile locale, daca vedeti un restaurant cu o medie de 4.6 din 465 de recenzii, precum „Girl & the Goat” din imaginea de mai sus, pare a fi o alegere sigura.

S-au efectuat atat de multe sondaje de opinie cu scopul de a fi reflectata importanta recenziilor, incat se poate realiza foarte usor un grafic care sa arate cat de multe persoane le citesc inainte de a cumpara ceva, care sa arate masura in care cumparatorii au incredere in aceste recenzii mai mult decat in alte surse si asa mai departe.

Concluzia este ca aceste recenzii sunt folosite foarte mult, venind in sprijinul multor ultilizatori de internet.

Acest grafic, reiesit din sondajul efectuat de catre BrightLocal asupra recenziilor clientilor lor locali, este este relevant pentru acest articol. 88% dintre potentialii consumatori citesc comentarii si recenzii pentru a determina calitatea unei afaceri locale.

grafic-clienti-feedback-recenzii

Care dintre sursele recenziilor sunt importante pentru SEO local?

Exista o serie de surse de recenzii pe care Google le poate utiliza, sau care joaca un rol important in ceea ce priveste vizibilitatea locala in motoarele de cautare.

Recenziile de pe Google

Aceasta este cea mai importanta sursa. Rating-urile acestor recenzii reprezinta un semnal important pentru Google.

Cei de la Moz atribuie 8.4% din graficul lor de tip placinta evidentierii influentei pe care o au recenziile.

seo-business

O lista My Google Business este, la ora actuala, un element esential absolut pentru cautarea locala. Se poate crea gratuit si este este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le puteti face pentru a va imbunatati vizibilitatea locala SEO.

De asemenea, nu trebuie sa fiti un expert SEO sau sa angajati unul pentru a deprinde corect elementele de baza.

Daca inca nu ati facut acest lucru, va trebui sa solicitati pagina dumneavoastra Google My Business. Nu este aceasta locul potrivit pentru un alt ghid, insa urmatoarele caracteristici sunt importante:

  • O descriere lunga si unica a afacerii dumneavoastra.
  • Alegeti categoriile potrivite.
  • Informatii cheie cu privire la orele de deschidere.
  • O multime de imagini.
  • Actualizari periodice.
  • Un numar de telefon local si adresa intreprinderii.
  • Recenzii de la clienti.

Anul acesta, veti gasi o multime de alte sfaturi in prezentarea excelenta a lui Greg Gifford de la Brighton SEO.

google-my-business

Pentru ca Google sa va afiseze recenziile primite, veti avea nevoie de cel putin cinci recenzii, in timp ce Greg recomanda cel putin 10 recenzii Google inainte de a viza alte surse. Este cu atat mai bine daca aveti mai multe recenzii decat competitorii dumneavoastra.

Alte surse de recenzii

Desi recenziile de pe Google ar putea fi cele mai importante, acest lucru nu inseamna ca ar trebui sa ignoram alte site-uri.

Impreuna, acestea creeaza semnale si link-uri care ii vor permite motorului Google ia la cunostinta despre relevanta afacerii dumneavoastra. De asemenea, aceste semnale si link-uri vor ajuta la cresterea vizibilitiatii in motoarele de cautare.

De asemenea, recenziile de pe mai multe site-uri vin in spriijinul informatiilor din recenziile de pe Google. Acest lucru le arata utilizatorilor (si motorului Google) ca nu ati urmarit doar obtinerea recenziillor, ci ca aveti o afacere cautata si apreciata.

Daca ne uitam in partea de jos a paginii din imagine, care contine rezultatele de cautare pentru „restaurante Chicago”, atunci putem vedea ca recenziile de pe Google nu au fost intamplatoare.

restautante-chicago

Daca as detine un restaurant, asa as dori sa arate pagina cu rezultatele cautarii pentru afacerea mea. Domina cea mai mare parte a paginii si exista foarte multe semnale pozitive pentru potentialii clientii.

Cum sa atrageti recenziile

Ei bine, una dintre optiuni ar fi sa stati, pur si simplu, si sa asteptati ca succesul rasunator al afacerii sau produselor dumneavoastra sa motiveze oamenii sa lase recenzii deosebite, dar… haideti sa fim mai proactivi decat atat.

Nu va prefaceti

Daca prioritatea afacerii sau intreprinderii dumneavoastra nu este grija pentru clienti si furnizarea unui produs sau serviciu de calitate, nici sa nu va ganditi ca veti putea primi recenzii pozitive.

Pregatiti-va, in schimb, pentru o multime de comentarii negative. Nu va puteti preface. Chiar daca rugati toti prietenii, partenerii si personalul sa lase o recenzie draguta, adevarul va iesi, in cele din urma, la iveala.

Daca doriti recenzii, concentrati-va pe client si pe a-i furnizarea acestuia cea mai buna experienta. Acesta este cel mai important lucru pe care il puteti face.

Majoritatea clientilor se vor vor simti, practic, obligati sa lase o recenzie numai atunci cand au intampinat fie o experienta uimitoare, fie o experienta groaznica. Asigurati-va ca, in cazul clientilor dumneavoastra, este vorba despre prima varianta.

Rugati clientii sa lase recenzii

Oferiti clientilor fisiere tiparite in care detaliati procesul de „evaluare” (lasare a unei recenzii), pentru ca acestora sa le fie mult mai usor sa lase o reenzie. O alta modalitate ar fi sa imprimati pe chitante solicitarea dumneavoastra. Sau, pur si simplu, rugati-i sa lase o recenzie atunci cand acestia platesc factura. Nu fiti timid.

Multe magazine organizeaza tombole / trageri la sorti, ca un stimulent pentru ca ai lor clienti sa lase recenzii, insa acest lucru nu este o idee buna, intrucat este impotriva regulilor impuse de Google si de cele mai multe site-uri de recenzii.

Trimiteti email-uri prin care sa cereti recenzii

Daca aveti adresele de e-mail ale clientilor, le puteti trimite un e-mail de tip follow-up (stadiul final in procesul de vanzare; e-mailul pe care il trimite un agent de vanzari dupa ce bunurile comandate de client au fost livrate, cu scopul de a verifica satisfactia clientului). Pot fi o solutie eficienta.

Acestia oricum au acces la internet si va pot raspunde la e-mail, deci nu ar fi un efort prea mare sa lase si o recenzie online.

Utilizati canalele sociale

Daca aveti un numar considerabil de abonati, atunci o postare ocazionala in care solicitati recenzii poate sa functioneze. Totusi, nu exagerati.

Raspundeti la recenziile negative

Poate ca nu toti, insa unii oameni nu vor fi niciodata impacati si multumiti.

Cu toate acestea, daca reactionati si raspundeti la critici intr-un mod rezonabil, cautand sa intelegeti problema clientului si sa o rezolvati pe cat posibil, veti lasa o impresie pozitiva.

Acest lucru le transmite potentialilor clienti ca, pentru dumneavoastra, experienta lor este importanta.

Adaugati anunturi in magazine

Adaugati semne in jurul magazinelor, solicitand recenzii pe diverse site-uri. Impartiti pliante. Toate acestea ajuta.

Configurati o pagina de destinatie a recenziilor

Acesta este un alt sfat excelent extras din prezentarea lui Greg Gifford, care usureaza considerabil sarcina clientilor de a scrie recenzii.

Iata un exemplu (vechi) – este necesar sa stiti ca recenziile de pe Google sunt, totusi, prioritizate. Este posibil ca recenziile care urmeaza dupa Yelp sa nu fie atat de relevante.

appreciate-your-feedback

Adresa URL a acestei pagini poate fi folosita pe pliantele si e-mailurile despre care am mentionat, ceea ce inseamna ca puteti indruma clientii catre pagina unde trebuie sa scrie recenziile si, de asemenea, ca puteti adauga scurte instructiuni.

Nu va asteptati la succes peste noapte

Daca primiti cateva recenzii pe luna, va fi perfect. Este important sa va asigurati ca faceti tot posibilul ca aceste recenzii sa fie, in mare parte, pozitive.

Un flux constant al recenziilor pare mai realist, pentru ca exista. Daca apar peste noapte o multime de recenzii, este un semnal de alarma ca este ceva in neregula.

0 Shares