Share Button

Rulmentii SKF anti-frictiune folosesc elemente de rulare (bile sau role) pentru a reduce gradul de uzura si pentru a spori eficienta elementelor componente. In general, un separator pastreaza elementele de rulare distantate astfel incat sa nu se frece unul de celalalt intrucat acest proces ar conduce la derapare. Rulmentii SKF cu sistem complet sunt incarcati in totalitate cu elemente de rulare si nu prezinta un spatiu de tip cusca, ceea ce le permite acestora sa suporte sarcini mai mari la viteze reduse.

Diverse modele de rulmenti SKF pentru toti utilizatorii

Pe piata exista o gama vasta de rulmenti SKF de diferite dimensiuni care pot acoperi o categorie extinsa de nevoi.  De la elemente subminiaturate pentru instrumente la rulmenti SKF uriasi pentru bazele unor macarale de mari dimensiuni, cei interesati au la dispozitie o gama diversificata de produse care pot veni in intampinarea acestora atunci cand acestia vor sa selecteze cele mai bune dispozitive pentru ceea ce doresc sa realizeze.

Rulmentii SKF cu bile sunt de obicei descoperiti in cadrul masinilor de precizie usoara, unde se mentin viteze mari, frecarea fiind redusă prin actiunea de rulare a bilelor din otel dur. Bilele sau rolele sunt plasate intr-un spatiu special sub formă de sant unghiular iar elementele sunt tinute pe loc de un cadru denumit in mod obisnuit bloc de percutie. Rulmentii SKF cu role reduc gradul de frecare mai mult decat cei prevazuti cu elemente glisante. Alte avantaje ale rulmentilor antifrictiune includ capacitatea acestora de a functiona la viteze mari si lubrifierea usoara.

Rulmentii SKF care sunt prevazuti cu o carcasa cilindrica divizata construita din materiale dure sunt sustinuti cu ajutorul unui suport rigid si a unei sectiuni cilindrice interioare realizate din materiale de densitate redusa. Aceasta din urma include un arbore rotativ sau o sectiune speciala care asigura miscarea de rulare a elementelor componente.

Rulmentii SKF cu auto-aliniere sunt prevazuti cu un suport in forma de sfera care se roteste in cadrul unei sectiuni de tip priza pentru a se adapta miscarilor arborelui. Pozitionarea necorespunzatoare a arborelui poate fi gazduita in sectiunile rulmentilor cu ajutorul materialelor rulante de densitate mica, precum aliajele de staniu sau plumb.

Elementele care sunt utilizate cel mai putin frecvent sunt aliajele de aluminiu, otel, fonta sau un strat subtire de argint acoperit cu un strat creat dintr-un material rulant moale.

Un rulment axial sustine o sarcina axiala pe un arbore, adica o forta indreptată de-a lungul unei anumite sectiuni a arborelui. In plus, poate exista si o placa la capatul unui arbore sau a unei placi pe care se impinge gulerul de pe arbore. Rulmentii mari de impingere precum cei utilizati pentru transmiterea fortei motrice a elicei navei de la arbore la sectiunile centrale prezinta blocuri care sunt separate de gulerul de pe arborele cu spatii umplute cu ulei.

Anumite materiale plastice ajuta la dezvoltarea unor rulmenti SKF cu un nivel bun de auto-lubrifiere pentru viteze reduse si sarcini usoare. In plus, daca acestea sunt lubrifiate suplimentar, rulmentii SKF vor putea lucra la viteze mai mari si vor suporta sarcini mai mari.

Be Sociable, Share!
There are no comments.

Leave a Reply