Cum gestionezi marketing-ul ca fotograf de nunta

0 Shares
0
0
0

Sa ne intelegem, orice ar crede familia, prietenii sau chiar societatea despre a conduce o afacere in domeniul fotografiei este cu siguranta o munca foarte grea.

Esti pe cont propriu, singur , esti si contabil, si manager, si regizor, si secretar, si tehnician, si de toate. Lista responsabilitatilor si a competentelor este lunga si stufoasa. Din fericire exista ajutoare la indemana, astfel incat sa poti face fata marketing-ului si organizarii. Iata cateva sfaturi pentru a te ajuta ca fotograf de nunta:

  1. Promotii offline

Asta poate sa faca diferenta pentru compania ta si este usor de implementat. Inainte ca o nunta la care ai fost fotograf sa se finalizeze imparte niste carti de vizita, avand bineinteles o adresa direct a colectiei tale de fotografii, si evident a nuntii la care tocmai au participat.

Astfel, invitatii vor putea sa faca comanda direct pe site-ul tau, iar daca ei se aboneaza cu adresa lor de email, vei putea sa le trimiti diverse oferte si astfel sa-ti largesti lista de clienti.

  1. Promotii online

De exemplu aplicatii precum Pic-Time pot oferi diverse tehnici de vanzari clientilor, familiilor acestora. Pot fi diverse albume, carduri sau felicitari, toate cu niste coduri promotionale pentru a-i motiva.

  1. Creaza un ghid pentru client

Un astfel de ghid nu va economiseste doar timp, din a pune aceleasi intrebari, si poate sa va ajute sa atragi clienti potentiali care se pot transforma in cumparatori.

Tot ce trebuie sa faci e sa creezi un ghid pdf care sa contina informatii utile, recomandari, planificari. Acestea pot fi apoi incarcate si accesate in schimbul adreselor de email. Ca beneficii putem enumera, o crestere a listei de contacte, o transformere a potentialilor clienti in parteneri.

  1. Colaborare cu alti furnizori

Exista anumite lucruri pe care le poti face, atunci cand vorbim de parteneriate cu diversi furnizori . Astfel poti sa ii incluzi in ghidul clientului si sa ii rogi sa te recomande si ei ca fotograf de nunta clientilor lor. Eticheaza-i in postarile blog-ului tau sau pe retelele sociale, si cu siguranta si ei iti vor returna favorul si astfel vei avea reclama gratuita.

Daca ai poze cu diverse locatii si decoratiuni, selecteaza cele mai frumoase, fa un album si fa-l cadou restaurantului respectiv. Include adresa site-ului, ori diverse date de contact astfel incat sa fii usor de contactat de viitorii miri. De asemenea poti scrie recenzii Google pentru furnizorii cu care ai lucrat, acestia facand la fel, si astfel fiind un bun prilej de a te face cunoscut.

  1. Colaboreaza cu alti fotografi

Daca esti un fotograf de nunta (sau orice fel de fotograf), cu siguranta ai aflat de diverse comunitati de pe reteaua sociala, Facebook. In cazul in care vei ignora astfel de grupuri,  vei rata o multime de idei, inspiratie, stiri importante si chiar parteneri de afaceri. De asemenea de cele mai multe ori gasesti oferte de colaborare, locale sau chiar globale.

  1. Inainte de fotografii – fa un videoclip de impact

Cuplurile voastre sunt curioase si interesate de serviciile pe care le oferiti, si evident foarte nerabdatoare sa primeasca o mica parte a ceea ce au trait la cel mai important eveniment din viata lor.

Faceti un preview de 30-40 poze, (duminica seara) inainte ca sa le dati toate (in cateva saptamani) si cu siguranta va vor fi recunoscatori; iar daca puteti sa le faceti slideshows acompaniate de muzica, vor avea un impact si mai mare.

  1. “Ambalati” pozele cand le trimiteti. Cum reusim sa facem acest lucru? Daca vrei sa construiesti o imagine de success si sa fie apreciat inclusiv pachetul, e necesar sa investesti in prezentare, sa ambalezi frumos si elegant produsele tale, eventual o cutie de lemn personalizata, cu care clientii tai le pot pastra, prezenta cunostintelor sau chiar pe retelele sociale. Se poate de asemenea sa alegi albume printate, si poti sa ii rogi pe clientii tai sa faca videoclipuri ,,unboxing,, – surprinzand astfel reactiile lor, emotiile ce ii cuprind, iar asta bate orice alta forma de promovare.
  2. Cont Google My business – este deosebit de important, putandu-I rugati clienti sa distribuie unele vidoclipuri si testimonial, sa adaugi poze si imagini mai deosebite, crescandu-ti astfel traficul si deci afacerea.
  3. Monitorizeaza mesajele despre tine- chiar daca nu esti etichetat posi face asta prin aplicatia Google Alerts sau poti plati pentru serviciul Mention. Avand un feedback de la clientii tai, poti sa te autoanalizezi, sa vezi daca au fost sau nu multumiti de serviciile tale sau chiar sa rezolvi unele probleme, de care probabil nu ti-au spus.
  4. Testimoniale video- sunt foarte eficiente pentru potentialii clienti mai ales daca acestea se afla pe profilul mirilor (Facebook sau Instagram), Pentru a le multumi posi sa le oferi o sesiune gratuita de fotografii, ori niste fotografii printate, poate chiar un discount pentru un portret de familie. Cu siguranta vei gasi cupluri care o vor face gratis, cu mare drag, fiind multumiti de serviciile tale.
  5. Fa blogging ca un profesionist – poti face asta prin doua metode – sa lucrezi la SEO- asta prin crearea unor cuvinte cheie, insa asta o fac majoritatea fotografilor de nunta. A doua metoda este una mai recomandata si anume investitia in articole pe blog pentru viitorii clienti. In primul rand ii ajuti sa gaseasca informatia de care au nevoie si o data ajunsi pe blog vor gasi si pozele, albumele, produsele tale. Poti folosi aplicatia BuzzSumo, pentru a identifica ce isi doresc miresele si mirii si apoi sa le raspunzi intrebarilor avute de acestia, prin articole clare, simple.

Mai sunt si alte tips-uri care va pot ghida, insa acelea le puteti accesa in articolele viitoare.

0 Shares