Pentru adultul zilelor noastre este foarte important sa detina un permis de conducere, dar si un autoturism, pentru a se putea deplasa oricand de acasa la servici si in diferite alte locatii.
Un autoturism personal ofera confort si vine cu o multime de avantaje la pachet, insa vine si cu unele cheltuieli, mai ales atunci cand vine vorba despre defectiuni ale unor componente cum ar fi turbo de exemplu, atunci cand singurele solutii constau in reconditionari turbine 2021 sau in inlocuirea turbo.
Un turbocompresor, cunoscut si sub numele de turbo, este un sistem suplimentar utilizat de producatorii de automobile pentru a spori puterea motorului. Turbo-urile sunt utilizate in mod obisnuit cu scopul de a oferi acelasi nivel de putere la masinile mai mici, putere care se gaseste de obicei la masinile mai mari.
Aproape toti producatorii ofera acum un model turbocompresor in gama lor. Inseamna ca pot oferi motoare mai mici, care produc aceeasi putere, scazand in acelasi timp consumul de combustibil. De exemplu, Ford si-a inlocuit vechiul motor pe benzina de 1,6 litri cu noua unitate EcoBoost de 1,0 litri turbo.
CUM FUNCTIONEAZA UN TURBO?
Pentru ca un motor de masina sa produca putere care antreneaza rotile, acesta combina combustibilul si aerul. Turbo-urile adauga mai mult aer in amestec folosind evacuarea pentru a roti o pompa de aer (sau un compresor).
Pompa de aer impinge apoi aer suplimentar in cilindrii motorului, permitandu-le sa arda mai mult combustibil pe secunda si sa produca mai multa putere decat o unitate aspirata in mod normal.
Turbo ruleaza la viteze incredibil de mari, chiar si pana la pana la 250.000 rpm; ceea ce inseamna ca aceste componente functioneaza la presiuni si temperaturi uriase. De obicei, un turbocompresor va fi asociat cu sisteme de racire pentru a raci uleiul si aerul cald.
SIMPTOME DE ESEC TURBO
Exista o serie de semne pe care le puteti urmari pentru a afla daca turbocompresorul s-a defectat sau este foarte aproape sa se defecteze!
PIERDERE DE PUTERE
Daca observati ca masina dvs. nu accelereaza la fel de puternic ca inainte sau ca reactioneaza lent la intrarea dvs., acesta ar putea fi un semn ca turbo-ul dvs. esueaza.
In mod similar, o masina cu supraalimentare care se straduieste sa mentina viteze mari sau care nu este capabila sa atinga viteza pe care ar putea sa o intampine poate avea probleme de turbo.
ZGOMOTE AUZITE DE LA MOTOR
Unul dintre avantajele neasteptate ale unui turbocompresor este ca, de fapt, face motorul mai silentios, deoarece inabusa sunetul admisiei de aer. Cu toate acestea, daca incepeti sa auziti un zgomot puternic, vaicarit, atunci trebuie sa stiti ca acesta este un potential simptom al esecului turbo. Pe masura ce problema devine mai grava, zgomotul care se aude de la motor va fi mai puternic.
CE CAUZEAZA ESECUL TURBO?
Turbocompresoarele sunt extrem de fiabile. De fapt, mai putin de 1% piesele aflate in garantie se defecteaza. Trebuie sa stiti insa ca turbo-urile defecte sunt in mod normal rezultatul unor probleme cu ungerea motorului sau introducerea de obiecte straine.
Uleiul de motor functioneaza pentru a lubrifia piesele mobile cheie, pentru a le proteja de coroziune si pentru a le mentine racite in timpul utilizarii.
In ceea ce priveste turbocompresorul, are nevoie de un flux constant de ulei curat si de calitate. Lipsa de ulei (infometarea cu ulei), un grad incorect de ulei sau ulei de proasta calitate va duce la acumularea de contaminanti in motor (contaminarea cu ulei). Acest lucru poate provoca daune abrazive in interiorul turbo-ului.
Este important ca uleiul de motor si filtrul de ulei sa fie inlocuite la intervalele recomandate de producator.
Alte cauze ale defectarii turbo sunt dupa cum spuneam patrunderea unor obiecte straine, dar si patrunderea umezelii sau chiar uzura turbo.