Cel mai vizitat site web din lume este Google,al doilea, YouTube si ambele sunt motoare de cautare. Acest lucru ofera o idee despre importanta traficului de la motoarele de cautare pentru orice site web.
Daca aveti un site web, indiferent de tipul acestuia, un blog, un canal YouTube, un magazin online etc., exista o realitate dura pe care trebuie sa o aveti foarte clara:
Ce este SEO (sau pozitionarea web)?
Sa incepem de la inceput, cu sensul de “SEO”.
SEO este un acronim, vine de la “Search Engine Optimization”, optimizare pentru motoarele de cautare si este practic un sinonim pentru pozitionarea web,un termen care este, de asemenea, folosit foarte des.
Potrivit Wikipedia, scopul sau ar fi “procesul de imbunatatire a vizibilitatii unui site web in rezultatele organice ale diferitelor motoare de cautare”.
Analiza intentiei de cautare si a cuvintelor cheie
Paentru ca ceste definitii sunt inca oarecum vagi si abstracte, vei gasi aici cate ceva despre conceptele fundamentale SEO .
Conceptul cel mai de baza si care, in plus, a dobandit o importanta mult mai mare in ultimii ani este conceptul de intentie de cautare.
Se pare ca este ceva simplu si evident, dar nu este chiar asa… si daca doriti sa realizati ceva in actiunile seo, acest concept trebuie sa fie foarte clar inteles.
Ce este On Page SEO?
SEO este practic impartit in doua lucruri: ce trebuie sa faceti chiar pe pagina pe care intentionati sa o pozitionati pe Google si actiuni in afara acelei pagini.
In primul caz vorbim despre ON PAGE SEO.
SEO on Page consta in utilizarea cuvintelor cheie pentru care dorim sa ne pozitionam nu numai in text, ci si in site-urile strategice ale paginii, cum ar fi titlul principal, subtitlurile,atributul alt al imaginilor, meta-descrierea etc.
Ce sunt OFF PAGE SEO si backlink?
In al doilea caz, vorbim despre optimizare seo off page factori pe care in mod normal nu ii puteti controla direct.
Atunci cand motoarele de cautare au fost “simple”,SEO OFF PAGE a fost practic rezumat la link-uri primite,de asemenea, cunoscut sub numele de “backlink”.
Fiecare link catre site-ul dvs., conteaza ca un vot.
In plus, aceasta forta a sumei link-urilor paginilor sale, impreuna cu alti factori mai putin importanti, cum ar fi varsta site-ului, alcatuiesc autoritatea globala a site-ului care i-a fost acordata de Google.
Sistemul de vot in sine este mult mai sofisticat (ia in considerare, de exemplu, afinitatea tematica dintre site-urile legate) si multi factori noi au fost adaugati, cum ar fi comportamentul utilizatorilor, de exemplu.
Cateva exemple ale acestor factori sunt modelele de clickuri de pe SERPS (paginile cu rezultate) sau timpul petrecut pentru cautarea de continut.
De asemenea, este interesant de observat ca aceasta analiza comportamentala este, de asemenea, ceea ce ofera indicii catre Google, importante pentru a afla care este adevarata intentie de cautare a majoritatii utilizatorilor pentru anumite cuvinte cheie.
Au existat, de asemenea, multe dezbateri cu privire la pozitionarea directa pe retelele sociale.