Share Button

Utilizarea lanturilor antiderapante, avantaje si dezavantajeNu stiu exact cand s-a realizat tranzitia de la lanturile antiderapante la cauciucurile de iarna, dar dupa parerea a foarte multi soferi, acestea nu prea isi mai au rostul, decat in momentele cele mai critice.

Si anume, atunci cand masina ramane impotmolita intr-o duna imensa de zapada,sau drumul este mult prea alunecos pentru ca anvelopele sa mai faca fata situatiei.

Desi pare o solutie de ultim moment, acest instrument nu va fi gasit pe prea multe liste de recomandari, deoarece pana si montarea lor este un inconvenient mult prea mare pentru o buna parte din soferii romani.

Nici sa nu mai pomenim de faptul ca este contraindicat sa fie folosite pe distante mult prea lungi, sau la viteze mult prea mari, deoarece pot produce multiple afectiuni la sistemul de directie al automobilului, si pot distruge complet cauciucurile de iarna daca sunt folosite pe un alt tip de teren decat unul acoperit de zapada. Site-urile online, ca de pilda anvelomag.ro ofera informatii esentiale despre tehnicalitatile anvelopelor, insa cele de care nevoie un sofer ce intentioneaza sa cumpere  o serie de lanturi antiderapante sunt dimensiunea acestora.

Deoarece vin in tot felul de marimi, la montarea lanturilor conducatorul s-ar putea confrunta cu problema de a fi mult prea mari, sau prea mici, si apare nu numai pericolul uzurii, dar si o dificultate de conducere. Lista de selectie variaza de la 50, 60 pana la 90 in marime, in functie de diametrul rotii autovehicolului, insa chiar si in situatia in care acestea se potrivesc la perfectie, tot trebuie demontate atunci cand carosabilul devine curat ca lacrima, fara un petic de gheata sau zapada.

Montarea si demontarea lanturilor

Haideti sa ne imaginam o situatie foarte posibila, insa si foarte neplacuta. Sa zicem ca soferul X a parcurs lejer 25 de km pe un drum bun, dar la un moment dat  s-a gasit impotmolit in troiene de cm intregi, pe care masina, cu tot cauciurile de iarna nu le poate parcurge. Persoana are in spate cateva lanturi pe care se gandeste ca ar fi momentul sa le monteze, deoarece se grabeste sa ajunga intr-un loc anume.

Dar de asemenea descopera ca exista si o ruta ocolitoare, care este mai lunga, insa zapada inca nu a ajuns pe suprafata ei. Care ar fi solutia ce nu maninca prea mult din programul lui? In cazul lanturilor, trebuie sa tinem cont si de unii factori. In primul rand, trebuie scoasa roata, indiferent cat de mizerabila este ea, tinuta in brate, si strans lantul in jurul ei. Plus ca daca echipamentul nu este bine tensionat, apare riscul de a distruge multe parti importante ale franei, iar de la carenajul aripilor ne putem lua imediat adio.

Carturesti.ro

Pentru cei care chiar nu pot parcurge un drum de iarna fara lanturi, exista si unele variante alternative pentru a face mai confortabil tot procesul. Sunt doua tipuri esentiale, romb si scarita. Primele mentionate sunt printre cele mai bune, deoarece pot lua virajele mult mai usor si mai limiteaza disconfortul creat.

Alte stiri actuale :

Autohut.ro

1. Ford România opreşte şi în noiembrie producţia de maşini dar şi de motoare
2. Vrei să îţi cumperi o maşină? Care sunt cele mai bune soluţii de FINANŢARE
3. SAB 2013: Moda maşinilor retro revine la standuri, cu peste 50 de modele expuse
4. Topul celor mai bine vândute maşini pe piaţa românească în 2013
5. Cand trebuie schimbate cauciucurile de vara si ce patesc soferii care nu au masinile dotate corespunzator
6. Poliţia Română a suplimentat numărul poliţiştilor care acţionează în stradă

Be Sociable, Share!
There are no comments.

Leave a Reply