Povestea placutelor de franaAtunci cand dorim sa achizitionam o masina suntem atenti la orice detaliu si incercam sa gasim cea mai buna oferta la cel mai mic pret si care sa dispuna de cat mai multe functii.

Putem renunta la multe dintre dotarile de care se bucura o masina atunci cand dorim sa o achizitionam, insa unul din elementele la care nu trebuie sa renuntam, si caruia multi nu ii dau o importanta prea mare se refera la sistemul de franare.

Acelasi lucru se intampla si atunci cand suntem in sezonul rece si ne gandim daca sa apelam la cauciucuri de iarna second hand sau la cele noi. Desigur, ca sfatul meu este sa optati intodeauna numai pentru caucicuri iarna noi, si pentru ca tot am adus vorba despre cauciucuri  va invit sa aruncati o privire pe site-ul www.anvelomag.ro .

Acest site este unul din cele mai bune site-uri de profil existent in momentul de fata pe piata. Cu siguranta daca sunteti in cautarea unor anvelope Brasov, si nu numai pe acest site veti gasi cele mai bune oferte calitate pret.

Asa cum ziceam si la inceputul acestui articol, vreau sa va vorbesc un pic despre sistemul de franare al unei masini si despre modul in care sunt realizate atat de banalele placute de frana. Cati dintre posesorii de masini sau gandit vreodata ca de materialul din care sunt fabricate depinde eficienta franarii?

Eficienta care trebuie sa fie cat mai ridicata, pentru ca de aceasta eficienta depinde atat siguranta soferului cat si a celorlalti participanti la trafic.Nu am pretentia de a fi un fin cunoscator al acestui subiect, insa doresc sa va impartasesc din putinul de informatii de care dispun si eu.

Materialele din care pot fi confectionate placutele de frana variaza de la azbest, pana la placute de frana fabricate cu ajutorul formulelor organice sau prin intermediul materialelor semi-metalice. In functie de materialul din care sunt confectionate, placutele de frana prezinta anumite avantaje precum si dezavantaje.

Majoritatea celor care au condus masini echipate cu placute de frana fabricate din compusi semi-metalici considera ca acest tip de placute de frana sunt cele mai bune. Care este argumentul lor? Forta de franare care este superioara celorlalte modele si care reprezinta un factor esential atunci cand conducem o masina cu mult prea multi cai putere pe care trebuie sa o stapanim in cel mai mic detaliu. Un alt avantaj pe care il prezinta acest tip de placute este reprezentat de capacitatea ridicata de a dispersa caldura.

Insa nimic nu este perfect realizat astfel ca pe langa avantajele multiple pe care le prezinta, are si dezavantaje. Unul din aceste dezavantaje este reprezentat de zgomotul pe care il produc, care este un pic mai ridicat fata de alte tipuri, si care uneori poate deveni enervant.

Placutele de frana realizate din ceramica prezinta o rezistenta marita la uzura, comportandu-se foarte bine la temperaturi ridicate. Insa acest tip nu este indicat autovehiculelor grele sau medii, fiind utilizat cu precadere la autovehiculele usoare, gen masini de formula 1.

Sper ca prin intermediul acestui articol sa fi reusit sa va pun un pic pe ganduri si data viitoare cand ve-ti fi pusi in fata unei alegeri sa va ganditi de doua ori inainte de a face o alegere!


Alte stiri actuale :

1. Suzuki Swift, lansat în România
2. Opel Cascada – frumuseţea în formă cabrio
3. Oboseala la volan: cafeaua nu-i vine de hac!
4. Ancheta privind distribuirea tichetelor Rabla catre colectori
5. Veste proasta pentru conducatorii auto: Soferii nu vor mai putea scapa de amenzi
6. Beijing Automotive Group urmăreşte trei producători auto europeni, ca ţinte de preluare


There are no comments.

Leave a Reply